fredag 11 april 2008

Vårtecken!




Sebastian är frisk nog att gå på dagis idag, bilden nedan är tagen vid 15-tiden då jag hämtade honom.

Vårtecken är alltid lika välkommet så här års! Första bilden är tagen uppe i skogen ovanför vårt hus och den andra är från trädgården våran. Det är en kaprifol som har så fina späda löv. 

Glädjen när våren kommer blir bara större för varje år. Det kanske är ett ålderstecken? Ett definitivt ålderstecken är de grå hår som jag hittade idag. Jag har vetat om ett vitt hår (som växer mitt i benan och står rakt upp!), men jag har liksom bortförklarat det med att det kanske är en pigmentsfri fläck just där. Men idag när jag drog handen genom håret så såg jag genast säkert 5 till full-långa silvervita hår. Efter ett ögonblicks chock (jag är ju bara 28!!!) så har jag förlikat mig med att få grå strån. Det kan ju vara ganska fint med grått eller vitt hår, jag har t ex en faster (Maj-Britt) som har vackert grått hår. Dessutom så tror jag inte att det går så fort heller.
Nåväl,
imorgon ska vi åka och göra bilaffär. Skriver mer då!

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Håller med, det är härligt med vår!! :)

Jag var ju själv i dina trakter idag. Hade ett ärende på Swebank i Strömstad och passade på att shoppa lite när man ändå var i Sverige.. som om vi nu behövde ännu mer att flytta på.

Imorgon är den stora dagen då vi får nycklarna till huset. Det skall bli spännande!!

Apropå hus, hur går det med renoverandet för Hanna och Marcus? Försök att få din syster att blogga lite också - Och vi vill se bilder!! :)