fredag 18 april 2008

Tre glada flickor på Operan!

Igår var vi (Karin, Lale och Sara i ordning efter bilden) på Göteborgs Operan. Vi såg MacBeth, vilket var en blodig men gripande berättelse. Lady MacBeth (spelad av Francesca Patané) var alldeles fantastisk och sjöng med otroligt mycket känsla och kraft. Så vi hade en väldigt trevlig kväll som började med middag på "Mother India".
Sedan åkte jag hem med Karin och vi satt och pratade och lade pussel till kl.1 på natten. "Oj då vad sent det är" sade vi då och gick och lade oss och fortsatte att prata i 1 1/2 timme till.... Men det var väldigt trevligt och det var länge sedan vi hade möjlighet att prata -så det var välbehövligt!
Idag har jag och Karin suttit och läst (hon har pluggat och jag har läst på lite om artbildning) på förmiddagen. Lunch åt vi på en mycket trevlig salladsbar. Vi satt ute i solen och det var riktigt vår-varmt!






Nu ska jag snart åka hem till Sara, Per och Alvin. Det ska bli så roligt att träffa Alvin igen! Alvin är Sebastians första kompis. De träffades första gången när Alvin precis hade kommit hem från BB och bara var 4 dagar gammal. Sebastian var då en erfaren bebis på 2 1/2 månad :-) Nu är killarna jämnstora och de brukar ha det väldigt roligt tillsammans, så det ska bli kul när Thomas och Sebastian kommer ikväll! Jag längtar också efter Sebastian!


Inga kommentarer: