onsdag 9 april 2008

Förkylt!


Idag är jag och Sebastian hemma igen, nu är det jag som är mest förkyld. Jag låter lite som en anka när jag pratar, vilket osökt får mig att tänka på den anden som Thomas fotade mitt på gatan i centrala Halden förra veckan. Bildbevis bifogas. Enligt utsago var anden tam, men man undrar ju om den kommit riktigt rätt när den promenerade helt oblygt mitt i centrum.
Ett annat märkligt djur är min katt Galadriel, som emellanåt verkar vara uppriktigt knäpp. Bilder tagna igår visar när hon kryper in i en alldeles för trång kartong till en leksaksbil. Sedan vill hon ju så gärna vara med hela tiden så hon kröp in mellan mig och Sebastian när Sebastian satt i mitt knä och tittade på Bolibompa. Sebastian lutade sig mot henne som om hon var en kudde (ganska tungt kände jag) men Galadriel bara spann och låg kvar en lång stund. De är riktiga knas-katter!

Inga kommentarer: