tisdag 15 april 2008

Mustasch eller inte?

Thomas provade på mustasch, vad tycker ni? Före rakning...


...och efter rakning.


Leo tycker att det är spännande med rådjur. Vi ser dem flera gånger om dagen större delen av året och det är roligt att få följa den familj som rör sig över vår tomt. Det är en hona i synnerhet som vi har följt. Första året vi bodde här hade hon ett hankid, andra året hade hon två kid (en hane och en hona) -dessutom var ofta fjolårskidet med i den lilla familjen. Nu är "tvillingarna" ganska så stora och mamman är riktigt rund om magen. Igår när hon stod precis utanför fönstret (bara 3 meter bort) så kunde jag se att det rörde sig i magen på henne. Så snart får vi väl följa ännu en generation rådjur i vår trädgård.

3 kommentarer:

Anna Andersson sa...

Kul med många "gusdjur"/gårdsdjur. Ni bor ju så fint och har naturen runt husknuten -bokstavligt talat.

Vad är det ni har sått som står på fönsterbrädan?

Ps. Jag röstar på utan mustasch Ds.

Sara sa...

Ja Anna jag sådde lite frön i helgen. Det är 3 sorters tomater, smultron och två sorters blommor (som jag inte kommer ihåg vad de hette -men fina var de.)
Sedan så har jag en hel del kvar att så som ska göras om några veckor. Det blir spännande att se om de kommer upp.

Anonym sa...

Absolut utan mustasch!