tisdag 8 april 2008

Jag byter mopeden mot en bil


Nu har jag lagt ut min moped på annons på blocket. Det känns lite tråkigt, det är ju kul att åka moped :-) Men tanken är att jag ska köpa en bil nu och då behöver jag lite pengar för handpenning. Jag har förälskat mig lite i en bil... en ford focus. Jag ska berätta mer om den om det blir någon affär.
Idag ligger dimman tät över krokstrand, men det håller på att lätta. Vi är förkylda hela familjen men på bättringsvägen. Sebastian är på dagis idag, första dagen sedan förkylningen bröt ut förra veckan. Han har längtat dit och det känns skönt! Jag jobbar hemifrån idag och ska göra så resten av veckan. Har tagit hem min nya häftiga 24" iMac som nu står bredvid vår gamla dator från 1900-talet. Kontrasten är total! Mitt usb-minne på 16GB är dubbelt så stort som 1900-tals datorns minne! Kommer ni ihåg disketter? Usb-minnet mitt har lika mycket minne som 16000 disketter och vi ska inte ens tala om den 1 TB stora externa hårddisken som står här bredvid datorn. Det är inte klokt vad det utvecklas på dator-området. 
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: