lördag 12 april 2008

Flitens lampa har lyst över Krokstrand Västby idag.

Självklart är du välkommen att skriva här Moster! Har skickat en inbjudan till dig. 
Ja, bilen är nog trygg och bra, så det känns bra.
Idag har vi (förutom att köpa bil) grejat här hemma. Först har vi förstås kollat in bilen och alla knappar och spakar. Sedan har vi flyttat ena bil-barnstolen till den nya bilen så att Sebastian ska kunna åka där. Jag har dessutom "flyttat in" i bilen, dvs flyttat mina CD-skivor som jag gillar att lyssna på när jag kör, samt flyttat in en del andra saker som behövs i bilen. T ex reflexväst, fönsterskrapa och nöd-chokladen (kan vara livsviktigt vid akut blodsockerfall som ofta uppstår på väg hem från jobbet). När Sebastian sov middag så passade jag på att så frön som (förhoppningsvis) ska bli blommor och grönsaker i trädgården i sommar och Thomas silikonade alla skarvar i köket. Nu har jag just lackat ett bord så nu är nog dagens arbete utfört. 
Gunnar: Det är ganska bra layout på bloggen nu, men jag ska ta ett nytt kort på hela familjen i stället för det som är där nu. Jag skickar det när vi gjort det. Jag kan också glädja dig med att du verkligen har gjort intryck på Sebastian. Här om dagen när vi spelade på dragspelet som han fick av "Gamongan" i 2-års present så började han berätta om att Gunnar spelade på dragspelet. Han har verkligen ett fantastiskt minne som kan komma ihåg att du spelade på dragspelet för 9 månader sedan!

Inga kommentarer: