måndag 7 april 2008

En blogg är född....


Ibland är det väldigt genomtänkt, ibland inte. Tanken var att jag skulle skriva ett inlägg på "Bergets" blogg, men lyckades trycka på fel knapp och så hade jag plötsligt skapat en egen blogg. Så enkelt var det! Nå väl, det kanske är en bra idé!? Annas hemsida/blogg är ju ett utmärkt exempel på hur lyckat det kan bli och att det är ett utmärkt sätt att hålla kontakten med familjen långt borta. Jag hoppas att jag ska vara så duktig som möjligt (så duktig som Anna är på att skriva lär jag nog aldrig bli!) på att skriva. Jag hoppas också att fler hänger på, det är bara att maila till mig (sara.hintz-saltin@marecol.gu.se) om ni vill börja blogga här (inte för att jag vet än hur man gör då, men det ska nog lösa sig...). 
Nu hade jag ju ingen tanke på att skapa en blogg, men om jag skulle hitta på en tanke så skulle det vara "kommunikation eller utbyte av information". Dvs. jag skriver (så ofta jag kan) om oss, kärnfamiljen Hintz-Saltin (alltså Sara, Thomas och Sebastian) och vårt liv. Sedan så skulle det ju vara så roligt om det blev en dialog, alltså att familjerna Hintz och Saltin (och andra som känner sig manade, tex Wahlstömare, Olssöner, Andersonare, Torstensonare och Shipoliare m. fl.) skriver inlägg ibland. 
Det är värt ett försök iallafall!
Välkomna!
Kram från Sara.

2 kommentarer:

Anna Andersson sa...

Välkommen in i bloggandet värld :)

Jag lovar att flitigt besöka bloggen. Har länkat er hemsida med vår, så när det skrivs på hintz-saltin.blogspot.com kommer nyhetsöverskriften också upp på vår sida.

Sara sa...

Kul!!! Kan jag också lägga in livet i vestby länkat?