måndag 2 juni 2008

Varm och härlig helg!

Det har varit högsommar värme i helgen på västkusten, liksom det varit på många platser i Sverige (och Norge). Jag och Sebastian promenerade ner till fjorden och badade på lördagen. Det var säkert 20 grader i vattnet, så till och med Sebastian kunde bada lite. Vi träffade en dagis-fröken på stranden och Sebastian lekte med hennes barnbarn som var jämnårig med honom. 




På lördagkväll var vi på en trädgårdsfest hos en kompis till mig som bor i grannbyn. Det var grill och trevligt med både by-folk och kollegor från Tjärnö. Sebastian njöt av uppmärksamheten och lekte gott tillsammans med en jämnårig flicka som också var där. Hur det nu kom sig så blev Sebastian plötsligt lovad ett piano på festen, vilket också levererades dagen efter (igår). Det står nu i vårt kök och passar riktigt bra där. Det är en vacker klang i det och jag ser fram emot att Emma kommer och hälsar på och spelar på det. Nu är jag riktigt sugen på att lära mig jag också... Vi får se om jag har tid framöver... Sebastian tyckte att det var jättekul att få pianot och han har spelat med stor glädje och entusiasm. Det är storslaget för honom att vara den i familjen som ÄGER ett piano. Vi har varit noga med att poängtera att det är HANS piano, inte mammas eller pappas.
Se, så fint det är:


Inga kommentarer: