torsdag 19 juni 2008

Galadriels lilla äventyr.

Höll nästan på att glömma att berätta om Galadriels lilla äventyr. 
Vi städade igår och katterna blir som vanligt lite "stissiga" när dammsugaren kommer fram. Jag hade samtidigt öppnat fönstret i sovrummet (på övervåningen) för att vädra. När jag sedan ska stänga fönstret så sitter Leo där och tittar ut och jamar och ser lite orolig ut. En tanke far genom huvudet "inte kan väl Chess ha hoppat ut?". Nej jag hittar honom och kvällen fortsätter i godan ro. När vi gjort oss i ordning för natten så räknar vi in katterna som vi har för vana att göra. Leo och Chess hittar vi men inte Galadriel. Jag går runt och ropar i huset och sedan letar jag i alla skrymslen och vrår, men hon är borta! "Hon måste vara ute" säger jag. "Nej", säger Thomas "hon gömmer sig säkert bara.". Men hon kommer ALLTID när jag ropar så jag är övertygad om att hon inte är inne och går ut i natten och ropar. Då kommer hon som ett skott nerifrån gården. Hon är blöt men välbehållen och mycket nöjd med att få komma in. Hon måste ha hoppat från sovrumsfönstret (uppskattningsvis 5-6m) eftersom varken jag eller Thomas varit ut på kvällen. Hon som har problem med att komma upp på köksbänken! Men hon verkar inte ha slagit sig utan går helt obehindrat, tack och lov. 
Hädanefter får vi hålla fönstren stängda när katterna är på övervåningen!

Inga kommentarer: