torsdag 12 juni 2008

Min familj har semester från mig...

... och jag från dem :-)
Vi har varit i Östersund en långhelg och hade det mycket trevligt. Det var inflyttningsfest hos Syster-yster på fredagen och sedan jubiléums-fest på fallskärmsklubben på lördagen. På måndag kväll åkte jag tillbaka med natt-tåget för eftersom jag jobbar den här veckan. Men Thomas och Sebastian  och katterna har semester och färdas i maklig takt söderut med husvagnen på släp. De kommer hem på lördag (då också ny-gamla kissen Chess kommer!).
Så just nu är det fasligt tomt i Krokstrand västby då jag har hela huset för mig själv. Sanningen att säga så är det ganska skönt att för en gång skull bara bry sig om sig själv. Bara en sådan sak som att kunna jobba så länge man vill och inte behöva tänka på dagishämtningar osv. Men det är klart jag saknar dem och ser fram emot hemkomsten på lördag. 
Tills dess ska jag jobba så mycket jag orkar, plantera i trädgården och städa hela huset. Dessutom så ska jag gå på en disputation imorgon med utflykt till invigning av det nya ostron-kläckeriet på Koster och sedan fest på kvällen. Det ser jag fram emot!

1 kommentar:

Anonym sa...

Passa på och njut!
Morfar och mormor saknar Sebastian redan men det är ju inte så långt kvar tills vi ses igen.
Du kan väl ha dina ostron på tillväxt till dess. Jag tackar inte nej.
Kram mamma