söndag 30 november 2008

Rapport från Borlänge

Nu är vi i Borlänge där vi bor i Evas hus (Eva är Thomas syster). Eva är utomlands så vi har huset för oss själva, vilket känns ganska lyxigt! Vi är också kattvakter till hennes 3 katter som huserar på övervåningen medan vi har våra i källarplan där vi sover. Jag ska försöka publicera en bild på Evas katter -de är så söta (och små, storleken på minsta är ca 1/3 av våra katter).
Igår så var vi i Stora Tuna kyrka på barngudstjänst och efteråt så åkte vi hem till Thomas andra syster Karin. Där var vi hela dagen och umgicks med Sebastians Farmor, Faster, kusinerna Signe, Stefan och Sofia samt Sofias lilla bebis Elias (4 mån).
Idag ska jag jobba och målsättningen är att komma igång med att skriva mitt första manuskript till en vetenskaplig artikel (egentligen mitt andra men det första skrev Kerstin - jag står med som andraförfattare). Så det känns lite nervöst. Bara jag kommer igång så ska det säkert rulla på sedan hoppas jag.
Thomas och Sebastian sover fortfarande och idag ska de åka och hälsa på Farmor.

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Det är mycket jobb med att skriva - men förhoppningsvis får du lov att sitta en del ostört och skriva nu i december.