torsdag 20 november 2008

Kallt men friskt!

Idag är det kallt -6 grader men klart och vackert. I Krokstrand hade vi ett tunt lager snö i morse och det ska visst komma mer till kvällen :-) Tjärnöviken glöder med en rosa ton från den uppgående solen, men trots den tidiga morgonen och kylan så passerade just en segelbåt utanför fönstret. Jag ska jobba här på tjärnö idag eftersom jag har ett möte idag och så är det en del annat som ska fixas här. Bland annat så ska jag göra en rejäl litteratursök så att jag har massor av referenser när jag ska börja skriva på mitt första manuskript (som ska bli en vetenskaplig artikel). 
Äntligen har jag blivit frisk (jag var ju sjuk i drygt 6 veckor innan en antibiotika-kur tog död på förkylningen). Det känns bra i kroppen nu och jag kan verkligen uppskatta den känslan efter så lång tid med förkylning. Det känns härligt att kunna börja träna lite också.
Sebastian säger ju så mycket roligt också: "Det är KATASTROF!!!" utbrast han här om dagen när det var dags att lägga sig :-) Han är verkligen en "drama-queen" ibland. 
Nu är det en vecka kvar att jobba innan vi åker norrut. Det känns väldigt bra att vi har beslutat att göra så här i år -det känns underbart att vi ska ha långledigt över jul!

Inga kommentarer: