måndag 10 november 2008

Oktober i krokstrand

Ja, oktober har passerat i ett töcken här i krokstrand, mycket har hänt och jag har varit förkyld mer eller mindre hela månaden. Nu ser jag en ända på förkylningen eftersom jag har fått en antibiotika-kur som ska sätta punkt för den. Annars är jag av åsikten att använda antibiotika (en av mänsklighetens bästa uppfinningar!!) endast i nödfall pga risken för resistens -men läkaren ansåg att förkylningen antagligen inte skulle ge med sig själv efter att ha tagit om så många gånger (det började i september!) och jag har blivit sjukare och sjukare för varje gång. Jag har liksom inte haft någon energi över till att blogga så  här kommer en liten rewiew över oktober:
Vi firade också farsdag igår. Så här ser vår tårta ut (något antastad men ändå). Fisk-dekorationerna på tårtan köptes i Italien.
Chess provar mina skor.
Halloween hade vi ju också med pumpa och allt. Pumpasoppa och pumpapaj gjorde vi av innehållet i pumpalyktan. Det bästa med Halloween/allahellgona-helgen var ju att mamma, pappa och (som en överaskning!) Hanna kom och hälsade på. Det var ju extra kul att Hanna kom med så att jag fick se hennes tjocka mage (hon är ju gravid och beräknad till 13 dec). I magen var det full fart och det hickades en hel del (flera gånger dagligen)! Vi hade en härlig helg tillsammans, men jag fotade inget eftersom vår kamera är så knepig nu (den har svårt att hitta fokus) så vi fotade med mamma och pappas kamera. Kanske kommer det bilder senare. Vi gjorde iallafall utflykt till Tjärnö/saltö och så var vi i kyrkan på allhelgona-afton. Sebastian tycker att det är så roligt att gå i kyrkan. Sedan så var det mest hemma-mys.
Här kommer en bild från helgen före då Sebastians kusiner var på besök. Här ser vi faster Eva som läser gonattsaga för Robin, Sebastian och Oliver. Kusinerna hade det så roligt tillsammans! Vi gjorde några utflykter också, bl a så var vi på Havets hus i Lysekil och tittade på akvarierna. Det var roligt tyckte alla.
Och så avslutar jag med lite kattmys, för det är ju liksom det hösten går ut på för katterna!

Inga kommentarer: