onsdag 10 september 2008

Galicien

Åter från Spanien. Här kommer en kort rapport om min vecka där:
Jag hade turen att få göra min presentation först, så jag behövde inte våndas så länge. Det gick bra, mycket bra till och med. Jag fick mycket positiv respons och särskilt från en engelsk professor (Mark Davies) som sa på fika rasten efter min kollega Petri hade haft sin presentation: " I really liked your presentation Petri, very interesting. But not as interesting as Saras, that was fantastic! Absolutely brilliant! You stunned me!". Det var förstås roligt att höra! Här är utsikten från balkongen.
Här är lunchen en av dagarna. Alla måltider (lunch och middag) serverades vid bordet och det var alltid 3 rätter inklusive vin. Den här dagen satt jag bredvid en amerikansk forskare, Jerry Coyne, som en av de mest (bland biologer) kända forskarna i världen.
Kerstin och jag på fältarbete. Galicien är en av världens mest exponerade kuster, så fältarbete var inte alltid så enkelt. Här är en bild från en blåsig dag då skummet från vågorna samlade sig likt snö kring stränderna.
Här är en bild på snäckorna som vi var ute efter, Littorina saxatilis (de randiga snäckorna på bilden).

Inga kommentarer: