tisdag 22 september 2009

Skåneturné

Jag gjorde en liten turné i Skåne förra helgen. Först var jag och hälsade på min gamla "bästa kompis" Eva-Marie som jag hängde med på dagis. Vi har haft ytterst tillfällig kontakt senaste åren och träffades för första gången på länge i somras. Eftersom hon bor i Landskrona (15 min tågresa från Lund) så passade det ju bra att träffas nu när jag var nere. Det var jättetrevligt och vi hade mycket att prata om!
Sedan var jag två nätter i Helsingborg hos fam. Gordon som är gamla fallskärms-kamrater till oss. De har tre superfina barn; Molly, Ale och Rasmus som var särskiljt kul att få se igen (det var faktiskt 4 år sedan!). Det fantastiska var att Molly kom ihåg mig (hon är 8 nu och var alltså 4 när vi sågs sist). Dessutom kommer hon ihåg mycket detaljer från hur det såg ut hos oss och vad vi gjorde för 4 år sedan när vi sågs sist -hon har ett fantastiskt minne!


På söndagen var vi ut till Råå och tittade på havet och sjöfartsmuséet. På kvällen åkte jag och Sanna (barnens mamma) tillbaka för bastu och bad på Råå´s kallbadhus.
Mycket god mat bjöds det också på, allt från den egna trädgården!

Inga kommentarer: