torsdag 10 september 2009

Mamma är så stolt!

Tack Thomas för fina bilder. Det är ju så häftigt att se sitt lilla barn uppflugen på hästryggen!
Det är ju extra välkommet med rapport hemifrån eftersom jag är i Lund på kurs nu i 3 veckor. Jag var hemma förra helgen men den här helgen ska jag stanna i Skåne. Nästa vecka blir min sista vecka här. Så totalt kommer jag ha varit hemifrån 2 veckor i sträck när jag kommer hem nästa helg. Det är lite tufft med tanke på att i tisdags när jag pratade med Sebastian på telefon så sa han men ynklig röst "jag tycker att du ska komma hem nu mamma!". Då hade jag varit borta i 2 dagar... Men i söndags när vi pratade om att jag skulle vara borta länge och jag sa att jag skulle sakna honom så sa han "men mamma, vi ska ju vara vänner för alltid!". Nog är det en tröst! Lite perspektiv har jag iallafall fått från en kvinna på kursen här i Lund. Hon är från Turkiet och kommer att vara i Göteborg i ett år för att göra delar av sin doktorandtjänst. Hon har en dotter som är 6 år och vet inte om hon kommer att kunna åka hem till henne någon gång under det här året -1 år utan sitt barn! Ofattbart! Tyvärr är det ju inte alls ovanligt i världen att föräldrar tvingas lämna sina barn hos släktingar och åka långt bort i långa perioder för att försörja sina familjer.
Återkommer snart med en rapport från Lund!

Inga kommentarer: