tisdag 17 februari 2009

Rapport från "Studentlyan"

Nu är jag i Göteborg där jag läser en doktorandkurs i hur man skriver och presenterar vetenskap -mycket nyttig kurs! Idag är första dagen och den har varit mycket intressant och matnyttig för mig. Kursen pågår i 3 veckor och jag hyr ett studentrum av en kollega under veckorna, på helgerna åker jag hem. Jag har ju varit student väldigt länge men har aldrig bott i ett riktigt studentrum (med undantag för terminen på Gotland -men det var väl mer som ett kollektiv kanske). Hur som helst är det här urtypen för studentrum, dvs riktigt sunkigt! Eller rummet är helt OK, killen som har det är mycket ordentlig och rummet är fräscht. Men huset är super fuktigt och otäckt och i korridoren ligger en tät lukt av fukt och mögel. Duschrummet är iskallt och riktigt sunkig. Men än så länge så bara njuter jag av det eftersom jag vet att jag har ett alldeles eget hus som är fint och fräscht (mestadels iallafall) och att jag bara blir här några veckor till.
Här är det pyttelilla köket. Jag står alltså i ett annat rum och fotar in så den yta som syns i bild är alltså hela köket :-)
Än så länge så njuter jag av lugnet av att bara rå om mig själv, men självklart så längtar jag samtidigt efter min familj. På fredag får vi återses!

Inga kommentarer: