fredag 20 februari 2009

Påväg hem till min familj!

Första veckan i Göteborg är avklarad och det känns skönt att vara på väg hem. Jag sitter på tåget (just nu i Uddevalla) och bloggar med hjälp av det mobila bredbandet som jag fick låna av Daniel som jag hyr lägenheten av i Göteborg. 
Kursen har varit mycket bra så här långt. Föreläsaren, Jane Fraser från England, var verkligen inspirerande! Nästa vecka ska det handla om hur man skriver populärvetenskapligt, så det blir nog spännande!
Men först en lång skön helg hemma i Krokstrand! Jag längtar efter Sebastian speciellt!
Igår kväll var jag på Alumnmöte för biologer. 250 studenter, alumner (=gamla studenter som tagit examen) och forskare samlades för att mingla och lyssna på 3 gamla biolog-alumner från Göteborgs Universitet, bl a Maria Wetterstrand. Hon höll ett mycket intressant och personligt tal om hennes resa från biologstudent till språkrör för miljöpartiet. Det var roligt att höra henne tala om sig själv och hon bjöd verkligen på sig. Hon blev till och med en smula nervös ibland (säkert för att hon faktiskt var ganska självutlämnande) och det var ju skönt att se att även en hårdnackad politiker faktiskt bara är en människa trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är till att röra sig bland fint folk! Inte undra på att Hanna och jag inte fick svar när vi ringde igår. Ville bara tala om att vi bokat nattåg till Göteborg 5 mars med återresa nattåg den 10 (tisdag). Ska bli jätteroligt att träffa er alla igen!
Kram från mamma

Sara sa...

Ni är varmt välkomna! Kul! Vi längtar!