söndag 8 februari 2009

"Jag mår bra, men jag har frontalkrockat med plogbilen"

Så löd telefonmeddelandet jag fick i fredags från Thomas. När jag kom till platsen så satt Thomas i plogbilen och skrev papper så jag fick tillfälle att ta kort på plogbilen:

Och såhär såg audin ut, ordentligt tillknycklad och krock-kuddarna utlösta.
Med Thomas är allt bra, han hann nästan stanna före kollisionen så han klarade sig mycket bättre än bilen :-) Bilen har dock så omfattande skador så att det inte är någon idé att reparera den -det skulle antagligen kosta ca 3 gånger mer än vad vi köpte bilen för. Så nu är vi på biljakt igen...

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Oj... Man skall inte "bråka" med dem som är större än en själv... Plogbilen var en jätte...

Tur i oturen att det gick så pass bra med Thomas i alla fall. Bilen går ju trots allt att ersätta (även om det är otroligt sura pengar).