fredag 16 oktober 2009

Mitt rätta element

Här är jag i mitt rätta element, ute i fält en strålande höstdag. Klarblå himmel och hav och kristallklart vatten; turkos botten och stora algsamhällen som sår i "bollar" under ytan. Det har varit två fantastiska fältdagar onsdag och torsdag som jag kommer att leva på hela vintern!
I morse så var det ett helt annat väder, snö! Det var faktiskt ganska vitt när vi vaknade. Jag och Sebastian hade ju vår lediga dag idag och vi var ut och kastade snöboll på morgonen. Då hade snöfallet övergått i regn. Vid lunch så var all snö borta.

Det var superlänge sedan jag skrev något. Vardagen har gått på ungefär som vanligt. Vi har köpt lite nya möbler, bland annat en fantastisk Chippendale soffgrupp som jag hittade på Blocket. Fantastisk kvallité, mycket gott skick och superbilligt! En tresits soffa, en fåtölj ett soffbord och två små sid-bord i körsbär för 1000:- Jag älskar soffan och fåtöljen, det är utan tvekan mitt bästa möbelinköp! Jag ska snarast fotografera och lägga upp så ni får se.
Imorgon kommer några vänner hit på fika och på kvällen ska jag till en kollega på inflyttningsfest. På söndag åker jag till Lund för en 5 dagars kurs. Nästa helg kommer Mamma, Hanna och Ester. Det blir kul!

Inga kommentarer: