onsdag 21 oktober 2009

Tillbaka i Lund igen

Sebastian längtar!
Fin spegeldamm utanför Ekologihuset i Lund (något för trädgården kanske?)

Jag läser en kurs i Lund den här veckan: "Evolutionary processes". Den är bra, men väldigt matematisk -vilket inte är min starka sida... Men det är ju intressant att se en intressant fråga ur ett nytt perspektiv och att man verkligen kan göra beräkningar och modelleringar för teorier.
Jag åker ensam den här gången, har inga kollegor med mig och njuter faktiskt av att få vara på egen hand. Jag har ju bekanta här nere som jag skulle kunna höra av mig till och passa på att "nätverka" med, men det är ganska skönt ibland att bara glida omkring i en sval bubbla av ensamhet som omväxling. Igår var jag på bio: "Min stora feta Grekiska semester" som var underhållande och samtidigt överraskande sorglig. Passar min sköna lätt melankoliska sinnesstämning som jag har nu ganska bra.
Jag ser fram emot helgen då Hanna, Ester och Mamma kommer på besök. Sebastian längtar också, han började nästan gråta här om dagen när han tänkte på hur mycket han längtade efter Ester. Och när vi var på promenad och gick förbi bäcken så kastade han i pinnar som om det vore en önskebrunn och önskade att Hanna och Marcus var här.
På lördag så ska vi också få besöka av Sebastians bästis Kim-Erik som ska sova över eftersom föräldrarna hans behövde barnvakt.
Annars så tänker jag mycket på lilla Mishelle som är så sjuk och jag kollar varje dag på Annas blogg efter nyheter och hoppas att det ska vara goda sådana!

Inga kommentarer: