torsdag 2 oktober 2008

Det ena och det andra.

Så här vackert var det på Tjärnö i morse på väg till jobbet. Jag har varit förkyld i två dagar men är idag åter på jobbet. Annars rullar livet på. Imorgon ska jag på disputation i Göteborg, det är min doktorandkollega Petri som ska försvara sin avhandling och sedan (förhoppningsvis) få sin doktorstitel. Jag stannar i Göteborg över helgen och ska gå på operan "Julius Caesar" på lördagkväll med mina operakumpaner Karin och Lale. Lales syster Fatmire ska också följa med denna gång. Det ska bli så roligt!
Här ligger katterna Leo och Chess och solar i en stråle från fönstret. Allt är nu så bra mellan dem, de leker till och med tillsammans. Leo är den självklara ledaren och både Galadriel och Chess hyser den största respekten för honom. Men han är en god ledare och är så snäll mot sina kattkompisar.
Leo vet att hösten innebär att vintern snart kommer och då är det inget roligt ute längre. Så han passar på att vara ute så mycket som möjligt nu. Chess däremot vill inte gå ut! Han sitter gärna och tittar ut i dörröppningen, ibland går han ut på trappan -men så långt som till gräset tar han sig aldrig.
Sebastian har börjat med kvällsmat eftersom föräldrarna tröttnat på att kliva upp varje natt och göra välling. Han gillar verkligen yoghurt och "konstiga flingor" som han kallar "All-bran +", ni vet de där avlånga pinnarna med extra mycket fibrer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig utsikt på väg till jobbet! Jag blir så full i skratt när jag ser bilden på Sebastian. Det är som att se dig när du var i hans ålder!
Kram mamma

Anna Andersson sa...

Wowe, den översta bilder är bara helt sagolik vacker :)