onsdag 29 oktober 2008

Till Anna...

Jag beklagar verkligen sorgen efter Ida-Hunds bortgång (se http://vestby.blogspot.com/). Som djurägare är det en dag som man bävar för, att skiljas från sina älskade djur och kanske också vara den som måste ta det svåra beslutet. Jag minns hur det var med Rickard (katten som vi hade när vi växte upp) när han blev gammal och sjuk. Det var rätt beslut att låta han somna in, men det var ändå så svårt.
Jag minns när du fick Ida då vi var tonåringar, Hanna och jag var så avundsjuka! Sedan har ju Ida funnits där och haft ett långt härligt liv. Det är ju både en tröst och gör allt lite mera sorgligt! Jag blev så ledsen när jag läste din blogg i morse (läste inte igår) så jag började gråta. Tack och lov så hade inte min kollega som jag delar rum med kommit än :-)
Det är iallafall en tröst att du hann träffa Ida en sista gång.
Många kramar!

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Tusen tack för fin hälsning.

Helt enig i det du skriver. Det är inte lätt att ta avsked. Beslutet om avlivning är inget man tar lätt... Men det är en viktig del av det att vara djurägare att alltid tänka på djurets bästa.

Det är trots allt en liten tröst att hon har det bra nu (jag väljer att tro att hon har det bra). Hon förtjänar det bästa.

2008 har inte varit ett bra år för mina djur... Först dog Orvar, nu min älskade hund... och jag var beredd på att det inte skulle gå bra med Tamina heller (men nu ser det dock som tur var ut som om det skall kunna gå bra med henne /benet).