fredag 27 mars 2009

Myggfritt...

...även i Strömstad. Somnade igår kväll efter en härlig vårdag som jag firade genom att göra lite fältarbete (dvs stå på en solig klippa i vadarstövlar och plocka snäckor medan vågorna dånar in över fötterna då och då). Vaknade i morse i ett vinterlandskap. Under natten hade en halv decimeter snö kommit och täckt hela världen. Under morgonen har det fortsatt att snöa så jag gissar att det kommit nästan 1 dm snö idag. Jag hade tid för service på verkstan i Tanum och fick köra i snömodd för att vara där kl. 7. Fyra timmar senare och 3600:- fattigare lämnade jag verkstan med en lite gladare bil (men mindre glad bilägare...). Som tur är så har jag ju en assistent som hjälper mig på jobbet på förmiddagarna, väldigt lyxigt och få doktorander förunnat, så det har blivit en hel del gjort här på jobbet ändå idag. I skrivande stund så kör jag just min sista filmning (den 40:e) för det här experimentet, vilket innebär att jag avslutar ett experiment idag. Så det känns ju väldigt skönt!
För övrigt så har det varit en låååång vecka. Vi var i Norge (Sarpsborg) i onsdags och spelade bowling och åt pizza med Thomas arbetskamrater. Sebastian tyckte att det var jätteroligt och han var så duktig. Han vann över mig med sina 58 poäng, hur lite poäng jag hade ska vi inte tala om, men jag kan säga att jag var sämst av alla (vi var kanske runt 20 deltagare). Thomas var däremot riktigt duktig och vann med 145 poäng! Jag skulle inte säga att Sverige sopade banan med Norge (pga min egen dåliga insats), men vi försvarade iallafall familjefärgerna. När barnen spelade så dök det upp små grindar på sidan så att kulan inte kunde rulla ner i rännan, fiffigt! Det skulle jag också behöva...
Trevlig helg nu alla!

Inga kommentarer: