fredag 13 mars 2009

Bilder från helgen

I torsdags kväll förra veckan åkte mamma, jag och Ester med nattåget ner till Göteborg och träffade Sara där för att vid lunch åka vidare upp till Strömstad och Krokstrand. Tågresan gick jättebra, men det var skönt att ha mamma med. Som Sara skrev blev det lite shopping i Götet, vi köpte 6 par skor tillsammans... dessutom köpte Sara och jag lite underkläder.
När vi kom till dagis möttes vi av en glad och uppspelt Sebastian som tyckte det var superkul att mamma, mormor, moster och Ester kom och hämtade honom. På kvällen åt vi färska räkor och Sebastian värmde mammas hjärta när han gång på gång sa "jag tycker det är roligt att du är här mormor".
På lördagen åkte vi till Nordby där vi träffade Anna, Terje och Therese på lunch. Vi shoppade lite och det blev en heldag där. Sebastian och Therese spelade bordshockey inne på den superstora godisaffären, lyckan var total. Kvällen innehöll taco och melodifestivalen.


Söndag är ju dagen man går i kyrkan så det gjorde vi. När vi kom dit visade det sig vara barndop och vi berättade för Sebastian att Ester ska döpas när de kommer upp till Östersund. Bebisen som skulle döpas i Skee tyckte inte att det var så kul, hon grät hela tiden. Det gjorde Sebastian lite fundersam och han strök ömt över Esters huvud och sa "lilla stumpan, nästa gång är det din tur... det kommer gå bra". På eftermiddagen tapetserade mamma, Sara och Thomas i Sebastians nya rum och vi andra lekte.
På måndagen behövde inte Sebastian gå till dagis utan var hemma och lekte med mamma och mig hela dagen. Vi var bland annat ute och njöt av solen och det gjorde katterna med. Leo klättrade så högt upp i äppelträdet att jag blev riktigt orolig att han inte skulle ta sig ner, men det gick bra. På eftermiddagen badade vi Ester och Sebastian hjälpte till, "titta i taket" sa han när han sköljde ur hennes hår. Sen tog han emot henne i handduken när hon skulle upp.
I tisdags skulle vi åka hem. Vi packade och lekte på förmiddagen och vid halv två åkte vi och lämnade Sebastian på dagis och till tåget som skulle ta oss till Gtb. Efter en halvtimmes väntan i bilen, vi var ute i god tid, började vi packa ut bilen. Då upptäcker jag att jag glömt skötväskan med plånbok och telefon, den enda väska jag inte kunde klara mig utan... Jag tog det inte så bra och sa ganska många fula ord där på tågstationen. Men Thomas sa att han var glad att jag inte slagit på hans nya bil så det var ju något som gick bra i alla fall. Det hela slutade med att Thomas körde oss till Gtb. TUSEN TACK för det Thomas!!! På stationen träffade vi Lahle och Tindra, det var kul att hinna ses! Tindra är så klart supergullig och väldigt lik sin far tycker jag. Hon och Lahle var lite osams och hon hade nog ont i magen...

Tågresan hem gick bra och det har varit en toppen resa! Tack för att ni finns familjen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättebra sammanfattning av en mycket trevlig lillsemester. Tack mina döttrar, Thomas och barnbarn för härliga dagar tillsammans och Stort Tack Thomas för din insats när vi strulade till det med väskorna!
Mormor margareta